A Snopes editor reportedly plagiarized other news sites | Image: Snopes

A startling new report from BuzzFeed News finds that the co-founder of Snopes, a website known for fact-checking and debunking fake news items, was himself plagiarizing other news outlets under a phony byline, his own name, and a Snopes byline for several years.

According to BuzzFeed:

…between 2015 and 2019, [David] Mikkelson wrote and published dozens of articles containing material plagiarized from news outlets such as the Guardian and the LA Times.

Snopes did an internal investigation, according to BuzzFeed’s report, and uncovered the plagiarized work, all of which it plans to retract. Snopes’ vice president of editorial Doreen Marchionni told BuzzFeed that plagiarism “had no place in any context within this organization.” The…

Continue reading…


Leave a Reply